Trenażer medyczny jak dobrać najodpowiedniejszy dla nas?

448 views 12:19 0 Comments 2023-06-13

Masz częste infekcje, cierpiałeś na Covid, a może wykonujesz sport wyczynowo. Konieczny więc jest Ci trenażer do oddechu , który wzmocni grupę mięśni wdechowych. Trenażer do ćwiczeń oddechowych wspiera w przywróceniu lub zachowaniu odpowiedniej sprawność oddechowej. Kiedyś mówiono, że trenażer medyczny jest dedykowany zwykle sportowcom. Absolutnie nie każdy z nas może z niego korzystać. Powiano przeprowadzać na nich własne terapie oddechowe, dostosowane do potrzeb konkretnego chorego. Trenażer do oddechu dla kogo?

  • dla kobiet długo leżących;
  • dla sportowców zwłaszcza w takich sportach jak wspinaczka wysokogórska;
  • osoby, które działają głosem, jak np dziennikarze;
  • chorzy po odbytych infekcjach.

Trenażer do ćwiczeń oddechowych kto nie powinien go używać:

  • ludzie w momencie choroby oddechowej;
  • ludzie z uszkodzonym bębenkiem lub w momencie infekcji ucha;
  • u chorych z odmą opłucną;
  • u alergików.

Trenażer medyczny jakie wyróżnimy typy.? Możemy tu wyróżnić trenażer do oddechu manualny jak także mechaniczny. Jak rozumiemy manualny jest o wiele tańszy gdyż regulacja ruchu powietrza nie jest automatyczna. Trenażer do ćwiczeń oddechowych manualny jak się prezentuje i z czego się składa. Zasadniczo zbudowane są one niezwykle podobnie. Każde urządzenie zakończone jest ustnikiem. Ma też 3 różne piłki w trzech odcieniach, które przedstawiają przepływ powietrza.(trzech komór 600, 900, 1200 cm) o innej objętości powietrza.

W momencie wydechu nie mamy| żadnego oporu, Lecz w momencie wdechu powinniśmy unieść piłki w komorach jak najwyżej i jak najdłużej. Bardziej zaawansowany trenażer do oddechu manualny może posiadać regulacje ruchu powietrza. Ale wszystko tu uzależniony jest o typu który pozostanie przez nas wybrany. Trenażer medyczny automatyczny jest lżejszy i w korzystaniu. Jego podstawową cechą jest możliwość zabrania go ze sobą. Jest zgrabny i zakończony ustnikiem. Pracuje na podstawie wytworzenia oporu przy wdechu. Jego siłę oporu w nowoczesnych modelach możemy sami regulować. Przy wydechu nie ma oporu. W momencie ćwiczeń sam zwiększa opór, aby ćwiczenia były wyjątkowo dynamiczne. Pamiętajmy jednak, że choćby taki trenażer do ćwiczeń oddechowych powinien być pod kontrolą specjalisty. Nie zawsze każdy spośród nas wie jak je dokładnie ustawić i jak długo na nim ćwiczyć w momencie zajęć. Proponowane jest oczywiście robienie 30 wdechów po dwa razy dziennie. Dla kobiet zaczynających będzie to w sam raz. Inaczej jeśli wybieramy zmienić swoją wydolność oddechowa i przygotowujemy się do zawodów. Wówczas trenażer medyczny powinien być nabyty w specjalistycznym sklepie. Na pewno musi być automatyczny i my jako zawodnicy winni być pod kontrolą specjalisty. Trenażer do oddechu jest dostępny w hipermarketach specjalistycznych. Różnią się funkcjami jak również wagą, która może okazać się istotna przy jego doborze. Ważne jest, aby trenażer do ćwiczeń oddechowych spełniał nasze oczekiwania. Nie zawsze korzystnie jest kupować wybrany model, warto więc zasięgnąć najpierw opinii przed jego nabyciem.

Tagi: